Travel

Άγιος Βαλεντίνος: Κοστίζει πολλά να είσαι ερωτευμένος!

Η ημέρα των ερωτευμένων είναι μια σημαντική γιορτή στον δυτικό πολιτισμό και όσο και αν διάφοροι στη χώρα μας προσπαθούν να την υποβαθμίσουν γιατί είναι “ξενόφερτη”, δεν παύει να αποτελεί μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να σημειώσουν σημαντικούς τζίρους. 

Μπορεί οι Έλληνες ερωτευμένοι/καταναλωτές να μην φτάνουν στα αντίστοιχα με των ΗΠΑ επίπεδα, όμως η αγορά περιμένει κάθε χρόνο τις 14 Φεβρουαρίου για να “ρεφάρει”. Μαζί με την “Ημέρα της Γυναίκας” και την “Ημέρα της Μητέρας”, αποτελούν τις πιο καταναλωτικές γιορτές. 

Πόσο όμως κοστίζει η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου;

Το 2019, μόνο στις ΗΠΑ οι καταναλωτές ξόδεψαν 20,7 δισ. δολάρια για την συγκεκριμένη μέρα, με 161,96 δολάρια κατά κεφαλή έξοδα. 

Για το 2020, τα έξοδα αναμένεται να σπάσουν κάθε ρεκόρ και θα προσθέσουν στην οικονομία της χώρας 27,4 δισ. δολάρια, με 196,31 δολάρια ανά άτομα.

Για την ιστορική σύγκριση, οι δαπάνες για το 2020 θα είναι επίσης υψηλότερες από τα προηγούμενα έτη: 20,7 δισ. δολάρια το 2019, 19,6 δισ. δολάρια το 2018, 18,2 δισ. δολάρια το 2017, 19,7 δισ. δολάρια το 2016, 18,9 δισ. δολάρια το 2015, 17,3 δισ. δολάρια το 2014 και 18,6 δισ. δολάρια το 2013. 

Νέοι άνδρες, ο βασικός στόχος της αγοράς

Οι βασικοί καταναλωτές της ημέρας των ερωτευμένων είναι άνδρες μέχρι 44 ετών, ενώ για φέτος αναμένεται να υπάρξει αύξηση και στην συμμετοχή των μεγαλύτερων ηλικιών. 

Σύμφωνα με τις έρευνες, στους “εορτασμούς” του Αγίου Βαλεντίνου, θα συμμετάσχουν το 62% των ηλικιών 35-44 και το 60% των ηλικιών 25-34. Πάνω από το μέσο όρο θα είναι και η συμμετοχή των ηλικιών 18-24, στο 58%.Στις “μεγαλύτερες” ηλικίες, θα “γιορτάσει” το 51% των ηλικιών 55-64, ενώ στους άνω των 65 ετών, συμμετοχή στην γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου θα έχει “μόλις” το 46%.

Ως συνήθως, οι άνδρες ξοδεύουν σχεδόν διπλάσια από τις γυναίκες: 291,15 δολάρια ανά άνδρα, έναντι 106,22 δολαρίων ανά γυναίκα.

Γλυκά και κάρτες οι νικητές της ημέρας

Αν και τα έξοδα της ημέρας είναι τεράστια, η πλειοψηφία τους προέρχεται από δώρα μικρής αξίας, κάτι που αποδεικνύει πως είναι η σκέψη που μετράει και όχι το μέγεθος της χειρονομίας. 

Για μια ακόμα χρονιά τα γλυκίσματα αναμένεται να κερδίσουν το στοίχημα της αγοράς καθώς δεν αναμένεται να αλλάξουν οι καταναλωτικές συνήθειες από το 2019. Την προηγούμενη χρονιά, τα γλυκά κέρδισαν το 52% της αγοράς με έσοδα 2,4 δισ. δολάρια και ακολούθησαν οι ευχετήριες κάρτες με μερίδιο 43% και 1,3 δισ. ευρώ. 

Στην πεντάδα των πιο δημοφιλών “δώρων” για την ημέρα, ακολουθούν τα ρομαντικά δείπνα με 34% και 4,3 δισ. δολάρια, τα λουλούδια με 37% και 2,3 δολάρια και τέλος τα κοσμήματα με 21% και 5,8 δισ. δολάρια. 

Οικογένεια, δάσκαλοι και ζώα οι κυριότεροι αποδέκτες

Μετά τις/τους συζύγους, τα περισσότερα έξοδα θα γίνουν για έλη της οικογένειας, με 30,19 δολάρια έξοδα κατά κεφαλή.

Το επόμενο μεγαλύτερο ποσό, 14,45 δολάρια, θα διατεθεί στους συμμαθητές και τους δασκάλους των παιδιών. Παρόμοιο ποσό, 12,96 δολάρια για συναδέλφους. Ένα ρεκόρ 27% θα αγοράσει τα δώρα του Βαλεντίνου για τα κατοικίδια ζώα τους, το υψηλότερο ποσοστό στην ιστορία της έρευνας. Αναμένεται πως   12,21 ανά άτομο, θα ξοδευτούν για δώρα του Αγίου Βαλεντίνου προς κάποιο ζώο.

Go to TOP